Ponnymammor i ett nötskal

Shit vad folk klagar på allt jag gör och säger... Det är fan helt sjukt.
Jag tycker att det är viktigt att kunna rida sin häst på maken, man rider till hästen släpper efter och arbetar.
Dock har folk sina små åsikter som de tydligen har problem med att hålla för sig själv. T.ex på läktaren härom dagen så hör man ponnymammorna snacka om Zento och hur fin och lättriden han är och bla bla bla. Sen hör man, "Ja, men hon behöver ju bara sitta där på sin ponny som gör allt för henne, han gör ju allt vad hon säger!"
Sånt kan göra mig sjukt trött, för för allt för många människor så jobbar hästen när det kröcker på naken och bara går. Men jag menar, hur kul är det att sitta på en häst när den tidigare ryttaren inte ridit igenom den och bara suttit och åkt runt, runt, runt? Det är för jävligt kan jag säga.
Har allt för stor lust att säga till dessa människor att hålla igen sina stora käftar om de inte har något vikitgt att säga. Två av dessa människor har inte följt Zento hela vägen, men faktiskt så har en av dom sett allt jävla jobb  som jag och Annika har lagt ner på honom. Han gick för fan inte att galoppera på när jag red honom i början.

Har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått gå hem för han bockat av mig eller kastat sig och tvärvänt. Blir sjukt sur på sånt här, och det värsta är inte att de säger något, det värsta är att de inte säger det till mig.
08
Zento och Annika 2008
sie
Zento 2010

Zento 2010

Kommentarer
Postat av: amanda n

håller med dig till fullo! Riktigt bra ordval!

2010-11-28 @ 20:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0