^^

Somnade halv tio igår, riktigt skönt! varför händer inte det varje dag?
Har tagit det lugnt nu på morgonen, ska ner till stallet snart för att ha Usmöte, trevligt det ja. Får se om jag och mina sex andra pärlor kan slå våra kloka huvuden ihop och komma fram till något vettigt?
Kom nyss på att det borde vara fortsättning på ULK som jag gick i våras, minns ni? Ungdomsförldeande kurs som är uppdelad i tre delar, super roligt är det!

En annan sak som är riktigt awesome är att jag ska rida min häst för första dagen idag på drygt tre veckor, förstår ni hur lång tid det är? Det är helt galet...

Ska be och få låna Elisabeths senaste bett med parerstänger, få se vad som händer då.. Aldrig ridit med parerstänger, men många säger att det ska vara bra, speciellt på unghästar. Inte för att jag direkt räknar min häst som unghäst, han är trots allt sju år, men ändå så är han ju fortfarande under utbildning.

Det är ett liknande sånt här som Elisabeth har....


Har även funderat på att testa rida på ett "Novabett". Ska vara bra för hästar med känslig mun men som kan bli heta, då det är i mjuk-gummi som går att böja. Låter ungefär som min häst. Har heller aldrig ridit på detta bett, vet dock folk som gör det och trivs med det. Helt klart värt ett försök.

Novabett
Någon som har någon erfarenhet av detta bett?

Kommentarer
Postat av: alexandra

parerstänger ska vara jättebra!

2011-07-28 @ 11:41:45
Postat av: johanna bergström

Har novabett på min, funkar super :)

2011-07-30 @ 20:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0