Önskeinlägg: Nerus

Nerus fulla namn är European Nerus, men här i bloggen är han mer känd som Nerus eller Nemo.
Nerus är en holländsk vallack född 1995 efter Hemmingway - Hedelberg. Han är linjeavlad på både Landgraf och Lady Killer som är två väldigt framgångsrika och omtalade hopphästar.
Tidigare i sitt liv så har Nerus tävlat på medelsvår nivå och han har massvis med placeringar i 140 med två olika ryttare. 
Nerus nuvarande ägare, Elisabeth köpte honom förra hösten, och det var då som jag började att träna honom.
Som det är i nulägget rider jag Nerus ungefär tre gånger per vecka, varav en gång är hoppträning.
Vi har inte tävlat "på riktigt" än, men nu i höst väntas en spännande tävlingstermin.

Jag har tränat Nerus för lite olika tränare. Jag tränar permanent en gång i veckan för min pappa som är ridlärare här på klubben. Jag tränar även ungefär 1 gång per månad för Ulrika som är ridinsktruktör på Lillhagen. (Samma Ulrika som jag tränar Handy för varje vecka)
Jag har även tränat för Stephanie Holmen när hon var hos oss och gäst-tränade. Var eventuellt så att hon skulle komma tillbaka i höst, och då är vi givetvis intresserade av att vara med.

Detta var lite kort info om Nerus, kan även säga att han är världens snällaste att ha och göra med!


Fina Nerus!

Kommentarer
Postat av: angelica

super trevlig häst!

2011-08-07 @ 11:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0